Een verkeerslicht met Arduino De leerlingen bouwen een verkeerslicht na met de Arduino. Vaardigheden Leeftijd 12 - 14 jaar Materiaal Plugged: Arduino
Maak je eigen VR ruimte! De leerlingen gaan zelf aan de slag met Virtual Reality. Vaardigheden Leeftijd 10 - 12 jaar 12 - 14 jaar
Parkeerassistent Auto's kunnen steeds meer, maar hoe parkeren ze vanzelf? Vaardigheden Leeftijd 10 - 12 jaar Materiaal Plugged: LEGO Mindstorm EV3
To be Wall-E De leerlingen maken kennis met programmeren aan de hand van een spel. Ze gaan zichzelf (als robot) moeten programmeren om naar het einddoel te gaan. Vaardigheden Leeftijd 12 - 14 jaar Materiaal Unplugged
Game Maker In deze workshop gaan de kinderen een eigen spel moeten maken in de omgeving van Scratch. Het spel moet voldoen aan een aantal criteria. Vaardigheden Leeftijd 10 - 12 jaar Materiaal Unplugged
Het land van de drie koningen De leerlingen ontdekken hoe ze een waterkanaal kunnen bouwen. Ze maken dit met eenvoudige materialen. Vaardigheden Leeftijd 4 - 5 jaar Materiaal Unplugged
Bezige bijen De leerlingen decoderen bijentaal en kunnen deze ook ‘lezen’. Vaardigheden Leeftijd 6 - 8 jaar Materiaal Unplugged
Breek de code Door het goed uitvoeren van opdrachten rond de vaardigheden van computationeel denken kunnen de leerlingen (die ingedeeld zijn in groepjes) telkens een stukje grond uit het spelbord veroveren. Vaardigheden Leeftijd 8 - 10 jaar Materiaal Unplugged
Piraten en kanonskogels 500 jaar geleden, toen de schepen nog van hout waren en piraten schering in inslag waren op de internationale kustwateren was het van belang dat je een goede kennis had van kaarten, sterren, tactie Vaardigheden Leeftijd 6 - 8 jaar Materiaal Unplugged
Eekhoornbrug Eekhoorn Tim is uitgenodigd voor het verjaardagsfeest van zijn vriend Freek. Echter is er een probleem: Eekhoorn Freek woont aan de overkant van de snelweg. Vaardigheden Leeftijd 6 - 8 jaar Materiaal Unplugged